ایر سپراتور Air seperator

ایر سپراتور :
ایر سپراتور دستگاهی است که با جداسازی هوای محلول در آب که به طور طبیعی در آن وجود دارد ، باعث افزایش راندمان دستگاههای مختلف مخصوصا تهویه مطبوع می شود ، زیرا هواگیری سیستم های تاسیساتی به بازدهی بهتر وسایلی چون پمپها ، شیرها و کویلهای حرارتی منتهی خواهد شد .
طریقه کارکرد :
بطور فیزیکی ، بیشترین حد جداسازی هوا از آب در اثر تلفیقی از نیروی گریز از مرکز و کاهش سرعت صورت می پذیرد . در ایر سپراتورهای طرح مماسی ( طرح بل اندگاست ) یک جریان گردابی در دیواره دستگاه ایجاد می شود . بنابراین آب سرد یا گرم تولید شده در چیلر و یا بویلر ، پس از ورود به ایر سپراتور به دیواره مخزن برخورد نموده و به دور آن گردش می نماید و پس از ایجاد نیروی گریز از مرکز ، آب که سنگین تر از است به دیواره های چسبیده و هوا که سبکتر است در میانه مخزن دستگاه باقی می ماند که این هوا از طریق یک کلکتور از جنس استنلس استیل که در وسط دستگاه وجود دارد جذب شده و به بیرون و یا تانکهای تحت فشار هوا هدایت می شود.
airesperator1

ایر سپراتورهای عمودی ( طرح بل اندگاست ) در دو نوع فیلتردار و بدون فیلتر ارائه می شود که طرح فیلتردار مواد زائد و آشغالهای داخل آب توسط یک فیلتر که در زیر مخزن دستگاه نصب شده و براحتی قابل تمیز کردن است گرفته شده و از ورود آنها به سیستم جلوگیری می نماید. این فیلتر از جنس گالوانیزه بوده و باید هر 30 روز یکبار تمیز شود .

در هنگام باز نمودن قسمت زیرین دستگاه ایرسپراتور فیلتر دار باید دقت نمود که دستگاه از زیر بار درآمده و کاملاً خنک شده باشد ( دمای کمتر از 100 درجه ) در غیر اینصورت عواقب وخیمی را از لحاظ سوختگی شدید و تلفات انسانی در بر خواهد داشت .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *