دی اریتور De aerator

دی اریتور :
اکسیژن دلیل اصلی خوردگی خطوط تغذیه ، منابع ذخیره آب داغ ، دیگ های بخار می باشد . در حالیکه اگر این آب علاوه بر اکسیژن ، دارای دی اکسید کربن نیز باشد ، آنگاه PH آب کاهش یافته و خاصیت اسیدی به آب داده می شود ، این دستگاه جهت جدا کردن اکسیژن و دی اکسید کربن از آب ورودی به دیگ های بخار مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین دمای آب ورودی به دیگ بخار را در حدود 95 درجه سانتیگراد ثابت نگه می دارد که باعث افزایش راندمان دیگ بخار خواهد شد .
دی اریتور آب حلال بسیار خوبی برای گازهای اکسیژن O2 و دی اکسید کربن  CO2 ، ازت و سایر گازهای آزاد می باشد . هرچه درجه حرارت آب پایین تر و یا آب ساکن تر باشد ، پتانسیل تمرکز گازها در آن بیشتر خواهد بود و به تدریج که آب گرم می شود و یا توسط پمپ ها به حرکت در می آید گازهای موجود در آب آزاد شده و در نتیجه در جداره لوله ها و دستگاههای حرارتی ایجاد خورندگی می نماید . با ازدیاد درجه حرارت آب ، میزان خوراندگی بیشتر شده و به همین جهت در دیگ های بخار که از درجه حرارت بسیار بالایی برخوردار هستند ، گازهای موجود در آب یکی از دشمنان سر سخت به حساب می آیند .
دی اریتور دستگاهی است که برای جداسازی گازهای نامحلول در آب به کار می رود . به این صورت که آب و بخار به صورت پاششی و یا با استفاده از سینی های غربالی ، سینی های فنجانکی ( Bubble tray ) و بستر آکنده ( Packed bed ) با یکدیگر در تماس می باشند . به طور معمول بخار و آب به صورت غیر هم جهت وار برج هوازی دی اریتور می شوند . با اسپری شدن آب ، سطح مناسبی از آب برای جداسازی اکسیژن در دسترس قرار می گیرد و همچنین انتقال حرارت از بخار به قطرات را سریع می کند و جداسازی اکسیژن را ساده می سازد . قسمت اعظم بخار در اثر تبادل حرارت با آب مایع می شود . با گرم شدن آب و کاهش حلالیت گازها در آن ، گازهای خورنده به فاز بخار منتقل شده و به همراه بخار ورودی ، از بالای برج هوازی دی اریتور خارج می گردند .همانطور که می دانی میزان حضور گازهای محلول در آب با دما رابطه معکوس دارد  ،  یعنی هر چه دمای آب بالاتر رود میزان  اکسیژن موجود کنتر ل می گردد. به طور معمول منابع تامین آب بویلر در درجه حرارت 85 تا 90 درجه عمل می کنند تا میزان اکسیژن موجود در آب را به  mg 2در یک لیتر کاهش دهد .

deritor1

معضلاتی در استفاده از دی اریتور در دماهای بالاتر و در فشار اتمسفر وجود دارد مانند ایجاد بخار و رسیدن به نقطه جوش و بالا رفتن احتمال پدیده ی کاویتاسیون در پمپ های تغذیه وجود دارد .
برای رفع این مشکل باید دی اریتور در ارتفاعی بالاتر از پمپ های تغذیه قرار دهند . برای از بین بردن مابقی اکسیژن از آب می توان مواد شیمیایی ( مانند سدیم ، سولفات و هیدرازین ) به آن اضافه کرد . در نقاطی که نباید از مواد شیمیایی استفاده نمود، از دی اریتور های تحت فشار استفاده می شود .

کاربرد دی اریتور :
هدف اصلی کاربرد دی اریتور ، جداسازی گازهای غیرقابل تقطیر ( اکسیژن و دی اکسید کربن آزاد ) از آب تغذیه دیگ بخار و برگشت کندانس می باشد . جداسازی اکسیژن و دی اکسید کربن آزاد ، لوله ها ، پمپها و همچنین دیگ ها و خطوط برگشت کندانس را در مقابل این گازهای خورنده محافظت می کند .

دی اریتور شرکت حرارت دماگستر :
دی اریتور این شرکت ساخته شده از ورق فولادی با جنس ST37 مناسب جهت ساخت مخازن تحت فشار بدون تماس با حرارت مستقیم به صورت استوانه های افقی در ظرفیت های مختلف می باشد که در ساخت مخزن دی اریتور از استاندارد ASME پیروی شده و عدسی های بکار رفته در دی اریتور به صورت توریسفریکال به علت طول عمر بیشتر و تحمل فشار بالاتر می باشد که قیمت این نوع عدسی ها تا 2 برابر بیشتر از عدسی های معمولی می باشد ، همچنین در جوشکاری دی اریتور از دستگاههای جوشکاری زیر پودری استفاده می شود که پس از مونتاژ دی اریتور و جوشکاری پایه ها ، بدنه دی اریتور با جوشکاری به روش زیر پوری به عدسی ها متصل می شود و در آخر پوشش بیرونی دی اریتور با رنگ صنعتی مخصوص اپوکسی در سه لایه به مجموع 275 میکرون و سطح داخلی بعد از سندبلاست با رنگ اپوکسی به میزان 100 میکرون پوشش داده می شود .
deritor2
deritor3

دلایل انتخاب دی اریتور این شرکت :
1 – عمر طولانی در کنار خرابی پائین
2 – پوشش داخلی دستگاه با دو لایه رنگ اپوکسی با ضخامت 100 میکرون و پوشش خارجی با سه لایه رنگ اپوکسی به ضخامت 275 میکرون می باشد.
3 – انجام کلیه جوشکاری و برشکاری با آخرین تکنولوژی تحت استاندارد ASME
4 – سرعت و دقت بالا در ساخت و انجام کلیه عملیات لوله کشی و تحویل فوری دستگاه
5 – ارائه دفترچه راهنما جهت نگهداری آسان از سیستم
6 – کیفیت بالای اتصالات و پایه مخازن مورد استفاده
7 – یک سال گارانتی ، پشتوانه کارکرد دستگاه شما می باشد .
8 – دارای ده سال خدمات پس از فروش 24 ساعته

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *