دستگاه فیلتر کربن اکتیو

دستگاه فیلترکربن اکتیو :
وجود رنگ و بو در آب باعث بروز مشکلات کیفیتی و همچنین باعث ایجاد نارضایتی در مصرف کننده ها می شود . لذا بایستی تدابیر لازم برای برطرف کردن مشکلات مذکور اندیشیده شود که یکی از راهکارهای بسیار مفید برای رفع این مشکل استفاده از فیلترهای کربنی می باشد .
به طور کلی جهت حذف طعم نامطبوع ، بو و رنگ آب از فیلترکربن اکتیو استفاده می شود . کربن فعال به دلیل خاصیت جذب بالا باعث حذف عوامل فوق از آب می گردد .
فیلتر کربن اکتیو به تنهایی و یا به عنوان قسمت بسیار مهمی از سیستمهای پیش تصفیه در اکثر فرآیندهای تصفیه آب و پساب مورد استفاده قرار می گیرد . معمولا در استخرهای شنا ، تصفیه خانه های آب فاضلاب ، صنایع شیمیایی  و صنایع غذایی استفاده می شوند .
علاوه بر مطالب ذکر شده در قسمت های بالایی از دیگر موارد مهم در آب کدورت آب می باشد. کدورت بیش از 5 واحد معمولا برای مصرف کننده قابل تشخیص است . اهمیت کدورت تا آنجاست که باعث شده تنها محور و اساس عملکرد فرآیندهای متعارف تصفیه آب بر حذف عاملهای ایجاد کننده کدورت بنا نهاده شود .کدورت ناشی از مواد آلی و معدنی بستر مناسبی برای جذب حشره کش ها و سایر ترکیبات آلی و میکروارگانیسم ها و حتی فلزات سنگین است . ذرات آلی و معدنی مسبب کدورت با فراهم آوردن مواد غذایی ، بستر مناسبی را برای رشد میکروب ها در شبکه های توزیع فراهم می آورند .
این ذرات با ایجاد پوشش محافظ مانع از دسترسی و تماس مواد گندزدا با میکروب ها می شوند ، کارایی مواد گندزدا را به شدت کاهش می دهند و در نتیجه میزان مصرف مواد گندزدا را افزایش می دهند . در داخل این مخازن ابتدا لایه ای به ارتفاع مشخص از سیلیس ریخته و سپس گرانول های کربن فعال را روی لایه مذبور قرار می دهیم . نحوه عملکرد این فیلترها بدین ترتیب است که آب با عبور از روی گرانول ها ی کربن ، مواد آلی خود را به همراه رنگ و بو و تا حدودی کلر آزاد از دست می دهد . در واقع این موارد توسط دانه های کربن فعال جذب می شوند .

فیلتر کربن اکتیو ساخته شده این شرکت از ورق فولادی ST37   مارک فولاد مبارکه بصورت استوانه های عمودی با عدسی توریسفریکال در ظرفیت های مختلف بصورت تکی و یا دوبلکس طبق استاندارد ASME  می باشد که با تعبیه آبفشان در بالای فیلتر همسان سازی ورود آب را به داخل مخزن امکان پذیر می سازد . نازلهای استفاده شده در فیلتر کربن مخصوص ( تحمل بیش از 120 درجه سانتیگراد ) می باشد که با فواصل مشخصی از روی شبکه قرار می گیرند که به ازای هر متر مربع از سطح شبکه حدوداً 50 نازل تعبیه می گردد.

مزایای استفاده از فیلترکربنی های ساخت این شرکت  :
1 – عمر طولانی در کنار خرابی پایین
2 – پوشش داخلی مخازن با سه لایه رنگ اپوکسی به ضخامت 305 میکرون و پوشش خارجی با یک لایه رنگ اپوکسی و یک لایه رنگ روغنی صنعتی به ضخامت 150 میکرون می باشد .
3 – دارای آب پخش کن جهت همسان سازی آب داخل مخزن
4 –  انجام کلیه جوشکاری و برشکاری با آخرین تکنولوژی تحت استاندارد ASME
5 – استفاده از کربن و سیلیس مرغوب
6 – سرعت و دقت بالا در ساخت و انجام کلیه عملیات لوله کشی و تحویل فوری دستگاه
7 – کیفیت بالای اتصالات و پایه مخازن مورد استفاده
8 – کاهش کدورت پساب خروجی تصفیه خانه های فاضلاب
9 – یک سال گارانتی ، پشتوانه کارکرد دستگاه شما می باشد .
10 – دارای ده سال خدمات پس از فروش

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *